C0 - Seznam akcij (»Project actions«)
Vnesite vse načrtovane akcije projekta. Dodajate jih z gumbom »Add project action«. Urejate jih z izborom ikone, ki označuje urejanje, lahko jih tudi izbrišete. Aplikacija akcije samodejno oštevilči glede na izbrano kategorijo in zaporedje vnosa. Zaporedje akcij lahko enostavno spreminjate z izbiro puščic pri posamezni akciji. Oštevilčenje se posodobi samodejno. V primeru spreminjanja zaporedja, morate ustrezno popraviti tudi oznake akcij v celotni prijavnici.
Do financiranja so upravičene le akcije, ki:
- so dobro utemeljene glede na zastavljene cilje projekta (prispevajo k doseganju ciljev projekta) IN
- je zanje zagotovljena dolgoročna trajnost naložbe.
Vsako akcijo lahko v opisu razdelite na več pod-akcij (npr. pri akciji A1 na A1.1., A1.2 itn.). Pri strukturiranju predloga projekta število akcij omejite, posamezne aktivnosti čim bolj združite v homogene akcije. Logično zaporedje pojasnite skozi pod-akcije. Število in vrsta akcij in pod-akcij naj bo omejena le na tiste, ki so potrebne za pojasnitev logičnega poteka projekta.
Primeri ustreznega in neustreznega načrtovanja akcij so v vodniku za prijavitelje, ki je del razpisne dokumentacije. Priporočljivo je, da so samostojne le tiste akcije, ki bodo zagotovile pomembne rezultate.
Akcije so razdeljene v sklope, in sicer:
A. Pripravljalne akcije;Pripravljalne akcije so tiste, ki jih je potrebno izvesti, preden lahko pričnemo z izvajanjem konkretnih akcij iz drugih kategorij. To vključuje pripravo tehnične dokumentacije (npr. načrtov) in vse upravne ali pravne postopke (npr. usposabljanje, izvedbo javnih naročil, svetovanje itn.). Če so pripravljalne akcije potrebne za izvedbo določenih aktivnosti oz. pripravo rezultatov, ki bodo zagotovljeni šele po koncu projekta, morate s podrobnim opisom, sporazumi in zavezami ter drugimi jamstvi nedvoumno zagotoviti, da bodo po projektu doseženi. V nasprotnem primeru so stroški teh akcij neupravičeni.
Učinki vseh akcij morajo biti konkretni, merljivi in s pozitivnimi učinki na okoljski problem, ki ga projekt rešuje. Učinke je potrebno tekom projekta spremljati (kaj in kako opišete v C akcijah).
Potrebno je zagotoviti dolgoročnost (trajnost) vseh naložb po koncu projekta ter ponovljivost in prenosljivost projekta. Za vse projekte je obvezna izdelava verodostojnega načrta za prenosljivost in ponovljivost.
Za projekte s potencialom trženja je obvezna izdelava poslovnega načrta.
O vplivih in rezultatih projekta boste morali poročati, upoštevajoč tudi tabelo kazalnikov uspešnosti (del razpisne dokumentacije in obvezna priloga pri prijavi projekta). Za spremljanje in merjenje kazalnikov uspešnosti načrtujte posebno akcijo in jo tudi finančno ovrednotite. Podatke o spremembah vrednosti iz tabele kazalnikov uspešnosti, boste morali posredovati najmanj ob formalnih poročanjih.
Analiza vpliva na družbeno – gospodarska vprašanja je prav tako obvezna akcija, vključite jo med rezultate (»Deliverables«). Primeri pozitivnega vpliva projekta na družbeno – gospodarska vprašanja so: posredno ali neposredno povečanje zaposlitev, krepitev drugih dejavnosti, ki zagotavljajo vir dohodka (npr. v ekoturizmu), manjšanje družbenih in gospodarskih razlik, večanje prepoznavnosti območja/regije (še posebej, če prispeva k družbeno-gospodarski vitalnosti lokalnih skupnosti na podeželju);
Priporočljivo je, da akcije omejite na največ dve (za primer poglejte smernice za prijavitelje, poglavje 3.3.3.).
Vsi projekti morajo vključevati (pod)-akcije za razširjanje rezultatov projekta, in sicer:
- za širšo javnost,
- za prepoznane deležnike,
- mreženje (obvezno),
- spletna stran projekta (obvezno),
- informativne table o projektu (obvezno),
- poročilo za širšo javnost (Layman’s report) (obvezno).
Pri vsakem (pod)-akcij navedite in utemeljite ciljno publiko. Navedite pričakovane rezultate v kvalitativnem in kvantitativnem smislu (naklada, število informiranih/vključenih oseb itn.).
Podrobnejša navodila in usmeritve za ozaveščanje javnosti in širjenje rezultatov so v Smernicah za prijavitelje, Splošnih pogojih vzorca sporazuma o dodelitvi sredstev (»General Conditions of the Model LIFE Grant Agreement«), na spletni strani Evropske Komisije (http://ec.europa.eu/environment/life/toolkit/comtools/index.htm) in v navodilih za vzpostavitev spletnih strani.
Obvezna akcija je tudi vodenje in spremljanje poteka projekta. To običajno vključuje najmanj:
– vodenje in spremljanje projekta v administrativnem, tehničnem in finančnem smislu;
– usposabljanja, delavnice in srečanja osebja upravičencev projekta (če so potrebna za doseganje ciljev projekta);
– zbiranje podatkov (kvantitativnih in kvalitativnih) za izpolnitev tabele kazalnikov uspešnosti.
Vsak projekt mora vključevati pod-akcijo “Project management by” (naziv prijavitelja projekta). Vključite tudi diagram, ki prikazuje osebje, vključeno v tehnično in administrativno vodenje projekta. Pojasnite, če ima vodstveno osebje predhodne izkušnje na tem področju.
V določenih primerih, je potrebno izdelati tudi revizijsko poročilo projekta. V finančnih tabelah stroške revizije vnesite v kategorijo drugi stroški (»Other costs«). Revizijsko poročilo dodajte na seznam pričakovanih rezultatov. Potrebo po reviziji preverite v Splošnih pogojih vzorca sporazuma o dodelitvi sredstev (»General Conditions of the Model LIFE Grant Agreement«).
Poseben in obvezen del končnega poročila je tudi »After LIFE plan«, ki mora biti izdelan v jeziku prijavitelja (dodatno lahko tudi v angleškem jeziku), tako v tiskani kot tudi v elektronski obliki. V projektu načrtujte pod-akcijo »After LIFE plan«, načrt pa dodajte na seznam rezultatov (»Deliverables«).
C1 - Podrobni opisi akcij (»Project action details«)
Za posamezno akcijo:
- izberite kategorijo;
- vnesite naslov (največ 200 znakov), ki jasno odraža cilj akcije;
- iz spustnega menija izberete upravičenca, ki je odgovoren za usklajeno izvedbo akcije;
- z največ 500 znaki opišite odgovornosti posameznih upravičencev (v primeru, da je v izvedbo vključenih več upravičencev);
- v časovnici (»Action timetable«) označite, kdaj boste akcijo izvajali (na četrtino leta natančno). Ne pozabite upoštevati morebitnih zamud zaradi predvidenih in/ali nepredvidenih ovir in tveganj;
- k opisom akcij lahko priložite tudi priloge ( zemljevide, grafe, tabele, fotografije). Posamezna datoteka ne sme biti večja od 2MB;
- navedite oprijemljive rezultate projekta (»Deliverables«) in rok, do kdaj jih boste zagotovili. Vse oprijemljive rezultate je potrebno ob poročanju posredovati Evropski komisiji;
- navedite pomembne ali večje dogodke (»Milestones«) tekom projekta ( objava spletne strani, otvoritev razstave, končna konferenca, izid publikacije itn.).
Description
Vsako akcijo čim bolj natančno opišite, navedite kakšne aktivnosti, kako, kje in kdaj jih boste izvedli ter zakaj so potrebne. Na voljo imate največ 7.000 znakov. Iz opisov mora biti razvidna povezanost z drugimi akcijami. Jasno (opisno in kvantitativno) predstavite, kako bo akcija prispeval k ciljem projekta. Tehnični opisi in predvideni stroški morajo biti usklajeni.
Cost estimation
Opišete, kakšni so predvideni stroški in na kak način ste jih ocenili (največ 2.000 znakov)
Primeri opisov:
- za nakup opreme: za xxx: nakup 3 kosov xxx 3.500,00 €/kos = 35.000,00 €;
- za tisk publikacij: 2000 kosov naklade x 5€/kos = 10.000,00 €;
- za potne stroške: 500 km x 0,37 €/km = 185,00 €.
Pri ocenah upoštevajte realne cene na trgu. Informativno povpraševanje opravite pred pripravo končnega finančnega načrta.
C2 - Načrt poročanja (»Reporting schedule«)
Vpišite roke za oddajo poročil. Pri tem upoštevajte:
- s poročili o napredku (»Progress Reports«) zagotovite, da obdobje med posameznimi poročili ni daljše od 18 mesecev;
- vmesna poročila z zahtevkom so za projekte, ki so daljši od 24 mesecev ali če je prispevek EU večji od 300.000,00 €;
- končno poročilo z zahtevkom za plačilo je treba oddati v 3 mesecih po koncu projekta.