C0 - Seznam akcij (»Project actions«)
Preden lahko pričnete z vnašanjem finančnih podatkov za posamezno akcijo, mora le-ta biti vnesena.
Vnesite vse načrtovane akcije projekta. Dodajate jih z gumbom »Add project action«. Urejate jih z izborom ikone, ki označuje urejanje, lahko jih tudi izbrišete. Aplikacija akcije samodejno oštevilči glede na izbrano kategorijo in zaporedje vnosa. Zaporedje akcij lahko enostavno spreminjate z izbiro puščic pri posamezni akciji. Oštevilčenje se posodobi samodejno. V primeru spreminjanja zaporedja, morate ustrezno popraviti tudi oznake akcij v celotni prijavnici.
Do financiranja so upravičene le akcije, ki:
- so dobro utemeljene glede na zastavljene cilje projekta (prispevajo k doseganju ciljev projekta) IN
- je zanje zagotovljena dolgoročna trajnost naložbe.
Vsako akcijo lahko v opisu razdelite na več pod-akcij (npr. pri akciji A1 na A1.1., A1.2 itn.). Pri strukturiranju predloga projekta število akcij omejite, posamezne aktivnosti čim bolj združite v homogene akcije. Logično zaporedje pojasnite skozi pod-akcije. Število in vrsta akcij in pod-akcij naj bo omejena le na tiste, ki so potrebne za pojasnitev logičnega poteka projekta.
Primeri ustreznega in neustreznega načrtovanja akcij so v vodniku za prijavitelje, ki je del razpisne dokumentacije. Priporočljivo je, da so samostojne le tiste akcije, ki bodo zagotovile pomembne rezultate.
Akcije so razdeljene v sklope, in sicer:
A. Pripravljalne akcije;Raziskave niso pripravljalna akcija, razen če so neločljivo povezane s cilji, nujno potrebne za izvedbo projekta in če obstoječe znanje ni zadostno. Če so v projekt vključene raziskave, so znanstvene publikacije pričakovan in pomemben rezultat (»deliverable«).
Če so med rezultati projekta tudi upravljavski in/ali akcijski načrti, morate pri opisu ustrezne pripravljalne akcije navesti, kako boste zagotovili njihovo sprejetje pred koncem projekta. Če upravljavski in/ali akcijski načrti do konca projekta ne bodo sprejeti, stroški za njihovo pripravo ne bodo upravičeni.
Če so pripravljalne akcije potrebne za izvedbo določenih akcij (aktivnosti) in/ali doseganje rezultatov, ki bodo zagotovljeni šele po koncu projekta, morate s podrobnim opisom, sporazumi in zavezami ter drugimi jamstvi nedvoumno zagotoviti, da bodo po projektu izvedeni. V nasprotnem primeru so stroški teh akcij neupravičeni.
Primeri pripravljalnih akcij:
- Pripravljalne akcije za ukrepe ohranjanja, kot so tehnično načrtovanje, postopki pridobivanja dovoljenj, posvetovanja z deležniki itd.
- Priprava načrtov upravljanja Natura 2000 območij;
- Priprava, spremljanje in pregled strateških pobud v zvezi s cilji in ukrepi strategije za biotsko raznovrstnost (na nadnacionalni, nacionalni, regionalni ali lokalni ravni );
- Priprava akcijskih načrtov za vrste/habitatne tipe iz Direktive o pticah in Direktive o habitatih;
- Priprava akcijskih načrtov za invazivne tujerodne vrste, zlasti z ozirom na poti vnosa in širjenja ali razvoja nadzora zgodnjega opozarjanja;
- Predhodne študije, potrebne za izboljšanje celovitosti in povezanosti omrežja Natura 2000.
Primeri pripravljalnih akcij so navedeni v smernicah za prijavitelje, v poglavju 2.4.3.
Najem zemljišč in kompenzacijska plačila za rabo zemljišč so upravičena, če gre za demonstracijske ali pilotne akcije. Prav tako ni upravičen nakup, najem ali kompenzacija za zemljišča, ki so v javni lasti (izjema je kratkoročni najem od občin in drugih lokalnih skupnosti).
Potrebno je zagotoviti dolgoročnost vseh naložb po koncu projekta. Za naložbe na zemljiščih, ki niso v lasti katerega od upravičencev, je potrebno skleniti dolgoročno pogodbo z lastnikom. Pogodba naj bo sklenjena za obdobje najmanj 20 let. Lastnik zemljišč se mora obvezati, da tekom trajanja pogodbe ne bo izvajal nobenih aktivnosti, ki bi naložbo ogrozile.
Namera o sklenitvi pogodb mora biti razvidna iz opisa posameznege akcije, prav tako jih morate vnesti med pričakovane rezultate (»Deliverables«).
Pomembno:
Najmanj 25% vrednosti projekta mora biti namenjene za konkretne akcije ohranjanja. Priporočljivo je, da pri pripravi projekta načrtujete bistveno večji delež akcij za ohranjanje. Pri ocenjevanju projekta so namreč lahko nekatere akcije ali aktivnosti ocenjene kot neupravičene. Akcije (aktivnosti) kot so npr. inventarizacije, priprava navodil za upravljanje z območji, monitoringi, komunikacija z deležniki itd., ne štejejo v kvoto 25%. Projekti, pri katerih je vrednost konkretnih akcij za ohranjanje nižja od 25%, ne bodo odobreni. Izjeme in primeri konkretnih ohranitvenih akcij (aktivnosti) so podrobneje navedeni v smernicah za prijavitelje (poglavje 2.4.1)
Ponavljajoče se aktivnosti, ki jih je za ohranjenost vrste, habitatnega tipa in/ali ekosistema, potrebno redno izvajati (vsaj enkrat na leto), praviloma niso upravičene za sofinanciranje. Podrobnejša pojasnila in izjeme so v smernicah za prijavitelje (poglavje 2.4.2)
Pri projektih LIFE Narava, so upravičene le akcije, ki ciljajo na vrste in/ali habitatne tipe, navedene v uradnih podatkovnih obrazcih (Standard Data Form oz. SDF) za Natura 2000 območja, ki so dostopni na spletni strani http://natura2000.eea.europa.eu/. V primeru, da je vrsta oz. habitatni tip na Natura 2000 območju prisoten, ni pa še naveden v SDF obrazcih, morate k vlogi priložiti tudi podpisano izjavo pristojnega organa, ki jamči, da bo do konca projekta vrsta/habitatni tip dodan na SDF obrazce.
Prepričajte se, da so grafični podatki o Natura 2000 območjih enaki tistim, ki so dostopni na spletni strani http://natura2000.eea.europa.eu.
Podrobnejši pogoji so v Smernicah za prijavitelje, v poglavju 2.4.3.
Projekti, ki vključujejo konkretne akcije za ohranjanje, morajo vključevati tudi akcije za oceno vpliva na:
- družbeno – gospodarska vprašanja: npr. posredno ali neposredno povečanje zaposlitev, krepitev drugih dejavnosti, ki zagotavljajo vir dohodka (npr. v ekoturizmu), manjšanje družbenih in gospodarskih razlik, večanje prepoznavnosti območja/regije (še posebej, če prispeva k družbeno-gospodarski vitalnosti lokalnih skupnosti na podeželju);
- ekosistemske storitve (npr. čiščenje vode, opraševanje, skladiščenje ogljika itd.) Oceno vpliva je potrebno (če je le možno) podati v smislu finančne vrednosti. Pri tem upoštevajte Metodologijo za kartiranje in oceno ekosistemov in njihovih storitev.<
Pilotni in demonstracijski projekti morajo vključevati tudi vrednotenje uporabljenih tehnologij oz. demonstracijskih metod.
Nekatere akcije so obvezne za vse vrste projektov. To so:
– spletna stran projekta,
– informativne table o projektu,
– poročilo za širšo javnost (»Layman’s report«),
– mreženje (akcija z naslovom »Networking with other LIFE and/or non-LIFE projects«).
Pri vsaki akciji navedite in utemeljite ciljne skupine. Navedite pričakovane rezultate v kvalitativnem in kvantitativnem smislu (naklada, število informiranih/vključenih oseb itd.)
Podrobnejša navodila in usmeritve za ozaveščanje javnosti in širjenje rezultatov so v Smernicah za prijavitelje, Splošnih pogojih vzorca sporazuma o dodelitvi sredstev (»General Conditions of the Model LIFE Grant Agreement«), na spletni strani Evropske Komisije (http://ec.europa.eu/environment/life/toolkit/comtools/index.htm) in v navodilih za vzpostavitev spletnih strani.
To običajno vključuje najmanj:
- vodenje in spremljanje projekta v administrativnem, tehničnem in finančnem smislu,
- usposabljanja, delavnice in srečanja osebja upravičencev projekta (če so potrebna za doseganje ciljev projekta);
- zbiranje podatkov (kvantitativnih in kvalitativnih) za izpolnitev tabele kazalnikov uspešnosti.
Vsak projekt mora vključevati pod-akcijo “Project management by” (naziv prijavitelja projekta). Vključite tudi diagram, ki prikazuje osebje, vključeno v tehnično in administrativno vodenje projekta. Pojasnite, če ima vodstveno osebje predhodne izkušnje na tem področju.
V določenih primerih je potrebno izdelati tudi revizijsko poročilo projekta. V finančnih tabelah stroške revizije vnesite v kategorijo drugi stroški (»Other costs«). Revizijsko poročilo dodajte na seznam pričakovanih rezultatov. Potrebo po reviziji preverite v Splošnih pogojih vzorca sporazuma o dodelitvi sredstev (»General Conditions of the Model LIFE Grant Agreement«).
Poseben in obvezen del končnega poročila je tudi »After LIFE plan«, ki mora biti izdelan v jeziku prijavitelja (dodatno lahko tudi v angleškem jeziku), tako v tiskani kot tudi v elektronski obliki. V projektu načrtujte pod-akcijo »After LIFE plan«, načrt pa dodajte na seznam rezultatov (»Deliverables«).
C1 - Podrobni opisi akcij (»Project action details«)
Za posamezno akcijo:
- izberite kategorijo;
- vnesite naslov (največ 200 znakov), ki jasno odraža cilje akcije;
- iz spustnega menija izberete upravičenca, ki je odgovoren za usklajeno izvedbo akcije;
- z največ 500 znaki opišite odgovornosti posameznih upravičencev (v primeru, da je v izvedbo vključenih več upravičencev);
- v časovnici (»Action timetable«) označite, kdaj boste akcijo izvajali (na četrtino leta natančno). Ne pozabite upoštevati morebitnih zamud zaradi predvidenih in / ali nepredvidenih ovir in tveganj;
- k opisom akcij lahko priložite tudi priloge (npr. zemljevide, grafe, tabele, fotografije). Posamezna datoteka ne sme biti večja od 2MB;
- navedite oprijemljive rezultate projekta (»Deliverables«) in rok, do kdaj jih boste zagotovili. Vse oprijemljive rezultate je potrebno ob poročanju posredovati Evropski komisiji;
- navedite pomembne ali večje dogodke (»Milestones«) tekom projekta (npr. objava spletne strani, otvoritev razstave, končna konferenca, izid publikacije ipd.)
Description
Vsako akcijo čim bolj natančno opišite, navedite kakšne aktivnosti, kako, kje in kdaj jih boste izvedli ter zakaj so potrebne. Na voljo imate največ 7.000 znakov. Navedite, če akcija šteje v 25% zahtevanih konkretnih akcij za ohranjanje. Iz opisov mora biti razvidna povezanost z drugimi akcijami. Jasno (opisno in kvantitativno) predstavite, kako bo akcija prispevala k ciljem projekta. Tehnični opisi in predvideni stroški morajo biti usklajeni.
Cost estimation
Opišete, kakšni so predvideni stroški in na kak način ste jih ocenili (največ 2.000 znakov)
Primeri opisov:
- za nakup zemljišč: nakup 10 ha zemljišč x 3.500,00 €/ha = 35.000,00 €;
- za tisk publikacij: 2000 kosov naklade x 5€/kos = 10.000,00 €;
- za potne stroške 500 km x 0,37 €/km = 185,00 €.
Pri ocenah upoštevajte realne cene na trgu. Informativno povpraševanje opravite pred pripravo končnega finančnega načrta.
C2 - Načrt poročanja (»Reporting schedule«)
Vpišite roke za oddajo poročil. Pri tem upoštevajte:
- s poročili o napredku (»Progress Reports«) zagotovite, da obdobje med posameznimi poročili ni daljše od 18 mesecev;
- vmesna poročila z zahtevkom so za projekte, ki so daljši od 24 mesecev ali če je prispevek EU večji od 300.000,00 €;
- končno poročilo z zahtevkom za plačilo, je treba oddati v 3 mesecih po koncu projekta.